· Föreningen ·

Styrelsen

Styrelsen för Bostadsrättsföreningen Focken på Limhamn håller möte ungefär var 6:e vecka.

Förvaltning

Riksbyggen tar hand om vår tekniska- och ekonomiska förvaltning. Som medlem i föreningen har du möjlighet att logga in på Riksbyggens portal där du bl.a. kan göra felanmälan, nå dokument som styrelsen lagt upp och ta del av dina hyresavier.

Stadgar och regler

Stadgarna är bostadsrättsföreningens grundläggande regler. Stadgarna ska vara registrerade hos Bolagsverket och är därför en offentlig handling.

För att vi ska få ett trevligt boende finns en del saker som vi inom Bostadsrättsföreningen Focken bör tänka på. Därför har vi också trivselregler.

Redovisning

Brf Focken på Limhamn är en ekonomisk förening. Det innebär bl.a. att vi är bokföringsskyldiga och skyldiga att upprätta en årsredovisning för varje räkenskapsår.

Protokoll

Varje år måste bostadsrättsföreningen hålla en årsstämma, vilken är föreningens högsta beslutande organ. Vid detta tillfälle är föreningen skyldig att upprätta ett protokoll.